wtorek, 13 stycznia 2015

Seriale BBC

Jestem serialocholiczką. Wspominałam o tym przy poście oserialach młodzieżowych. Dziś chciałabym pokrótce opisać trzy seriale BBC, które oglądam i bardzo lubię.

1. Sherlock
 

Kolejna ekranizacja znanego wszystkim Sherlocka Holmesa. Przenosimy się do XXI wieku. Akcja toczy się oczywiście w Londynie, jednak tym razem Sherlock nie korzysta wyłącznie z pomocy swojego przyjaciela doktora Johna Watsona. Telefon i laptop również pomagają w śledztwie. Niektórym osobom nie podobało się to, że czas akcji w serialu tak bardzo różni się od tego książkowego. Jednak ma to swój urok i ja jestem zdecydowanie na tak. Zachwycam się również aktorami (szczególnie Benedictem Cumberbatchem i Martinem Frejmanem). Odcinków nie jest wiele, ale każdy trwa półtorej godziny, więc można traktować je jak filmy. Niestety czas oczekiwania również pozostawia wiele do życzenia (następny odcinek dopiero w grudniu czyli po prawie dwóch latach przerwy).

2. Doctor Who


Serial, który dla wielu Brytyjczyków jest czymś, co kojarzy się z Londynem. Pierwszy odcinek został wyemitowany w 1963 roku (ja oczywiście nie oglądałam od początku, zaczęłam dopiero od nowej serii, która powstała w 2005 roku).
O co dokładnie chodzi w tym serialu? Doctor jest Władcą Czasu. Podróżuje swoją niebieską budką policyjną w czasie i przestrzeni. Na pokład zabiera ze sobą różnych młodych ludzi i razem przeżywają przygody.
Z opisu brzmi jak bajka dla dzieci i trochę nią jest, ale tak naprawdę Doctor Who to serial dla wszystkich.
Efekty nie należą do najlepszych (w piątym sezonie widać poprawę), a fabuła niektórych odcinków jest zbyt przewidywalna. Mimo to uwielbiam ten serial. Pierwsze odcinki mogą nie zaciekawić, dlatego mniej cierpliwym polecam zacząć oglądać od piątego sezonu.

3. Merlin


Serial, który jest uroczy. Niski budżet nie rzuca się aż tak w oczy dzięki bohaterom, których można pokochać. Mamy tutaj bardzo dużo humoru, świetne dialogi i właśnie postacie, którymi się zachwycam. Historie odcinków są ciekawe, a średniowieczny klimat wiernie przedstawiony.
Merlin opowiada o legendarnym królu Arturze i czarodzieju Merlinie. Historia została jednak trochę zmieniona (np. Merlin jest w takim samym wieku, co Artur).
Tę pozycję również polecam dla całej rodziny.

Oglądacie jakieś seriale BBC?

7 komentarzy:

  1. Sherlock'a trochę ogladałam, podobał mi się :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nic z tego nie widziałam, na razie oglądam House of cards ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Na seriale niestety nie mam zbytnio czasu. Regularnie oglądam jedynie jeden serial :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Żadnego z nich nie oglądałam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie znam tych seriali, może dlatego, że nie mam na oglądanie za bardzo czasu.

    OdpowiedzUsuń
  6. dlaczego nie mam BBC? dlaczego? to niesprawiedliwe, i jak ja mam oglądać Sherlocka? :(

    OdpowiedzUsuń

Nie bądź leniem, zostaw po sobie komentarz :)

Proszę nie SPAMUJ. Jeżeli napiszesz komentarz, na pewno odwiedzę Twojego bloga.