sobota, 24 stycznia 2015

Obgryzanie paznokci

Przez lata obgryzałam paznokcie. Robiłam tak z nerwów. Często nawet nie zdawałam sobie sprawy, ze obgryzam paznokcie. Po prostu to robiłam. Chyba nie muszę wyjaśniać, że pod paznokciami znajdują się miliony zarazków i pasożytów? Oprócz tego takie paznokcie nie wyglądają estetycznie. Sama przestałam obgryzać paznokcie kilka miesięcy temu i o wiele lepiej się z tym teraz czuj.
Poniżej kilka rad, które mogą Wam pomóc w pozbyciu się tego złego nawyku:

 

1. Silna wola

Szczerze? Sama w to nie do koÅ„ca wierzÄ™. W ten sposób najdÅ‚użej udaÅ‚o mi siÄ™ nie obgryzać paznokci przez kilka dni. Jednak mówienie sobie „KoÅ„czÄ™ z obgryzaniem paznokci!” jest poczÄ…tkiem do sukcesu. PamiÄ™tajcie, że nie obgryzamy paznokci od teraz, nie od jutra.

2. Lakier


Ta metoda pomogła mi. Malowałam zwykłym lakierem i dzięki temu przestałam paznokcie obgryzać. Ważne jest to, żeby mieć je ciągle pomalowane. Sama nie chciałam ich obgryzać, bo tak wyglądały ładniej.

3. Gorzki lakier

Jeśli zwykły nie pomoże, to może taki? Gdy tylko zbliżymy paznokcia do ust, skrzywimy się z niesmakiem. Ta metoda działa również u facetów, bo lakier jest bezbarwny.

4. Tipsy albo żel

Naklejone tipsy lub paznokcie na żel utrudniają obgryzanie paznokci. Takie zabiegi są też kosztowne, więc raczej nie będziemy chciały wyrzucać tyle pieniędzy w błoto. Chociaż mam koleżankę, która daje radę obgryzać nawet żel :)



21 komentarzy:

  1. Obgryzać żel? Nawet nie wiedziałam, że to możliwe. Ja na szczęście nigdy nie miałam problemu z obgryzaniem paznokci. Gratuluję, że Tobie udało się zwalczyć ten okropny nawyk :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też całe życie obgryzałam paznokcie, aż w końcu powiedziałam sobie dość i tym sposobem od 4 lat mam zawsze ładne, długie paznokcie :) A lakier na paznociahc duzo pomaga, to fakt :D
    Pozdrawiam :)
    http://nada--blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. był czas, że obgryzałam paznokcie, ale chyba po prostu z tego wyrosłam :D Teraz staram się , żeby były ładne długie i zadbane :)
    http://carolinaa-carolinaaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja nigdy nie miałam problemu z obgryzaniem paznokci, ale przydatny post :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Także nigdy nie obgryzałam paznokci więc nie wiem jak to jest ale na pewno zwyciężenie tego nawyku wymaga dużo siły i zaparcia :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja na szczęście nigdy nie miałam tego problemu.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja obgryzałam je jak byłam mała, pamiętam,że rodzice mnie zawsze upominali :) Na szczęście teraz już nie mam tego problemu.

    OdpowiedzUsuń
  8. Całe szczęście, nigdy nie miałam tego problemu;p

    Obserwujemy ? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Twojego bloga obserwowałam już wcześniej, ale po tym komentarzu nie jestem pewna, czy to był dobry wybór :(

      Usuń
  9. Na szczęście nigdy nie obgryzałam paznokci, więc ten problem mnie nie dotyczy :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nigdy nie obgryzałam paznokci ale za to moja mama robi to do tej pory, no może coraz mniej ale jednak. Od jakiegoś czasu zakładam paznokcie żelowe więc i w tym tygodniu moją mame czeka taki zabieg :P

    OdpowiedzUsuń
  11. Strasznie obgryzałam paznokcie w podstawówce, ale na zakończenie roku chciałam sobie pomalować paznokcie i nie miałam dosłownie czego pomalować, i było mi tak smutno, że już nie chciałam nigdy obgryzać. I do teraz tego nie robię, trochę mnie to brzydzi osobiście... ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Strasznie dlugi czas obgryzalam pazury. Kiedys moj tata mi to obrzydzil. Podsunal pod nos stope z pytaniem: "Moze moje u nog tez obgryziesz?". Od tamtej pory nie obgryzam paznokic ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja na szczęście nigdy nie miałam problemu z obgryzaniem paznokci :)
    matrelsy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. fachowo nazywa się ta przypadłość onychofagia :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Obgryzałam jak byłam mała ale samo przeszło :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Całe szczęście rodzice uczyli mnie od małego, żeby tego nie robić.

    OdpowiedzUsuń
  17. Niestety obgryzam i nie pomaga mi gorzki lakier. Robię to nieświadomie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też robiłam to nieświadomie, ale od paru miesięcy udaje mi się tego nie robić i moje paznokcie wyglądają o wiele lepiej.

      Usuń

Nie bądź leniem, zostaw po sobie komentarz :)

Proszę nie SPAMUJ. Jeżeli napiszesz komentarz, na pewno odwiedzę Twojego bloga.