środa, 21 stycznia 2015

„Ever” - Alyson Noël

Lubię tajemniczość. Czytanie o zjawiskach paranormalnych jest dla mnie ciekawym zajęciem. Duchy, tajemnica, mrok to coś idealnie dla mnie. Dlatego sięgam po Ever z myślą, że czeka mnie miło spędzony czas. W końcu dziewczyna-medium rozmawiająca z duchami i posiadająca wiedzę o wszystkich, musi mieć ciekawe życie...
Chyba, że wszystko kręci się wokół tajemniczego chłopaka.

 Tytuł: Ever 
Autor: Alyson Noël 
Ilość stron: 298 
Wydawnictwo: Dolnośląskie 



Opis
Główna bohaterka traci rodziców i siostrę w wypadku samochodowym. Od tej pory dziewczyna staje się medium. Widzi duchy, aurę otaczających ją ludzi, a po dotknięciu jakiegokolwiek człowieka, wie o nim wszystko.
Dziewczyna zamyka się w sobie. Pewnego dnia wszystko się zmienia. Ever poznaje niezwykłego i tajemniczego Damena. Chłopak jest idealny, co musi wiązać się ze skrywaną przez niego tajemnicą.

Okładka
Nie oceniaj książki po okładce, mówili. Ja głupia oczywiście nie słuchałam. Estetyczna okładka o wiele bardziej zachęca mnie do sięgnięcia po książkę. Tak było w przypadku Ever. Piękny, intensywny, fioletowy kolor z nutą tajemniczości. Po czymś takim spodziewałam się, czegoś dobrego. Niestety zawiodłam się.

Moja opinia
Myślałam, że będzie to książka o duchach i medium. Dostałam jednak słaby romans. Z reguły nie czytam takich książek, ale nie miałam pojęcia, że rola zjawisk paranormalnych zejdzie na dalszy plan. W końcu ważniejsze jest romansowanie niż zastanawianie się, czemu potrafię rozmawiać z duchami, prawda?
Przez pierwsze dwieście stron nie dzieje się nic. Naprawdę. Główna bohaterka zastanawia się, czy Damen ją kocha, dlaczego jest taki idealny i czy dalej powinna go ignorować. Potem mamy trochę akcji, ale niestety dość przewidywalnej.
Momentami było troszkę nudno i miałam wrażenie, że w kółko czytam o tym samym. Przez całą powieść nie zdążyłam nawet przywiązać się do bohaterów, a zdarza mi się to naprawdę rzadko.
Styl nie zachwyca, ale jest w porządku. Mimo że książka została napisana w pierwszej osobie w czasie teraźniejszym, kompletnie to nie przeszkadza. Z początku myślałam, że może wydawać mi się to dziwne, ale moje obawy były niesłuszne.

Podsumowanie
Książki nie oceniam zbyt wysoko. Może spodobać się dziewczyną w wieku 15-16 lat, które gustują w romansidłach. Osobą, które nastawiają się na historię o medium, książki zdecydowanie nie polecam.

Ocena: 3/10

12 komentarzy:

  1. Szkoda bo miałam nadzieję że jednak będzie fajna a tu następna skreślona z listy............

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zaczęłam czytać drugą część i jak na razie jest o wiele lepsza od pierwszej. Też może jakoś nie porywa, ale nie nudzi.

      Usuń
  2. Mnie ta książka zupełnie się nie spodobała, była taka jakaś nudna i nawet nie dokończyłam jej czytać.. A szkoda :( Obserwuję :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie czytałam i chyba nie chcę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie lubię czytać o duchach (mam później dziwne schizy :p). Chociaż wolałabym już te duchy niż jakiś zwykły romans :D

    OdpowiedzUsuń
  5. czeka na mnie w szkolnej bilbliotece
    www.zakladkaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Zdecydowanie dla mnie, mroczne klimaty - zawsze tak :)

    OdpowiedzUsuń
  7. A zapowiadała się ciekawie.. no cóż.

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie przepadam za romansami, wiec książka zdecydowanie nie dla mnie, a okładkę faktycznie ma ciekawą :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Brrr... Jak ja nie znoszę tej serii! Mam do niej taką awersję jak do żadnych innych książek.

    namalowac-swiat-slowami.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prosiłabym o nie wstawianie linków do swoich blogów w komentarzu. Ja naprawdę potrafię wejść w czyjś profil i w ten sposób odwiedzić jego bloga :)

      Usuń
  10. O książce nie słyszałam, ale Twoja recenzja nie zachęca do zapoznania się z nią :)

    OdpowiedzUsuń

Nie bądź leniem, zostaw po sobie komentarz :)

Proszę nie SPAMUJ. Jeżeli napiszesz komentarz, na pewno odwiedzę Twojego bloga.