piątek, 28 listopada 2014

Seriale młodzieżowe

Jestem serialomaniaczką. Oglądanie seriali sprawia mi przyjemność i dzięki temu mogę odpocząć. Jeszcze w ubiegłym roku dość często oglądałam seriale, teraz z braku czasu robię to tylko i wyłącznie w weekendy. W ciągu ostatnich lat zdążyłam zapoznać się z kilkoma młodzieżowymi serialami. Niektóre bardzo lubię, inne mniej, a są też takie, które oglądam dla odmóżdżenia.


Oto moja lista kilku młodzieżowych seriali:

1. The Vampire Diaries (Pamiętniki Wampirów)


W gimnazjum przez jakiś czas byłam oczarowana wampirami. Czytałam książki o wampirach, pisałam o nich opowiadania. Jedyną rzeczą, która nie przypadła mi do gustu w tej tematyce był Zmierzch (świecące wampiry po prostu do mnie nie przemawiały).
Koleżanka męczyła mnie, żeby zaczęła oglądać „Pamiętniki Wampirów”. Bardzo ciężko było mi się do tego zabrać, bo pierwsze dwa odcinki bardzo mnie wynudziły. Jednak dałam serialowi szansę, a potem zostałam oczarowana. Niestety to co dobre, szybko się kończy. Po trzech genialnych sezonach, serial momentalnie stoczył się na samo dno. Widziałam jeszcze czwarty sezon, ale później stwierdziłam, że to po prostu nie ma sensu. Dałam sobie z tym serialem spokój. Dalej jednak nie potrafię zrozumieć, jak tak można zepsuć serial i jakim cudem nie anulowali go (oglądalność spadła o ponad 2mln).
Plusem tego serialu jest fakt, że różni się sporo od książki, która nie przypadła mi do gustu.
Sama mogę polecić pierwsze trzy sezony, ale reszta jest bardzo zniechęcająca.

2. Gossip Girl (Plotkara)


O tym serialu również usłyszałam od przyjaciółki (od tej samej co wyżej, przy okazji pozdrawiam Ciebie!). Z początku polski tytuł bardzo mnie zniechęcał, ale już po jedynym odcinku wsiąknęłam totalnie.
Serial opowiada o bogatych nastolatkach mieszkających na Manhattanie. Mamy tutaj dużo intryg i romansów. W tym serialu uwielbiałam zabawne sytuacje i właśnie te intrygi. Miałam również swoją ulubioną parę :)
Niestety tutaj też serial trochę się popsuł. Nie było jednak tragicznie. Pod koniec zaczęła się z tego robić trochę taka Moda Na Sukces dla młodzieży, co nie za bardzo mi się spodobało.
Ogólnie uważam jednak, że jako odprężający serial nadaje się idealnie.

3. Pretty Littre Liars (Słodkie Kłamstewka)


Ten serial również jest ekranizacją książki, z którą zapoznałam się najpierw. Serial z początku nawet mi się podobał, ale z każdym kolejnym odcinkiem robiło się nudniej. Oglądam raczej z przyzwyczajenia. Uważam, że książka jest o wiele lepsza.
Serial opowiada o piątce przyjaciółek. Jedna z nich ginie, a reszta zaczyna dostawać anonimowe SMSy. Dziewczyny próbują rozwiązać sprawę morderstwa przyjaciółki i tajemniczego prześladowcy.

4. Glee


Kiedyś w telewizji zobaczyłam jeden z odcinków „Glee” i od razu się zachwyciłam. Jakiś czas później zaczęłam oglądać serial, który był inny niż reszta młodzieżowych. Najważniejszy tutaj był śpiew. Oprócz osobistych perypetii bohaterów (którzy są naprawdę różni) można posłuchać znanych piosenek w wykonaniu młodych artystów.
Serial uważam za naprawdę zabawny, a do tego porusza bardzo ważne kwestie. Uczy również tolerancji i pokazuje, że w świecie, gdzie każdy jest inny, coś może nas łączyć.

5. Joan z Arkadii


Do tego serialu mam szczególny sentyment. Jest on pierwszym młodzieżowym, który zaczęłam oglądać. Rozpoczął również moją manię na seriale.
Uważam, ze jest to jeden z mądrzejszych seriali młodzieżowych. Opowiada o nastolatce, której ukazuje się Bóg pod różnymi postaciami (raz jest to młody chłopak, innym razem starsza pani). Każdy odcinek niesie za sobą jakąś lekcję. Serial absolutnie nie jest tylko dla wierzących. Mimo że w pewnym stopniu porusza tematykę religijną, mówi przede wszystkim o życiu.

6. Veronica Mars


Na sam koniec serial, który mnie zauroczył. Bardzo żałuję, że powstały tylko trzy sezony. Serial opowiada o młodej dziewczynie, która po godzinach pomaga ojcu w biurze detektywistycznym. Można nazwać ją amerykańskim Sherlockiem Holmesem :)
Serial kocham za fabułę, genialne dialogi i psychologię postaci.
Ten serial gorąco polecam wszystkim. Można się przy nim świetnie bawić.

Na tym kończę moją listę. A Wy jakie młodzieżowe seriale oglądaliście lub wciąż oglądacie?

11 komentarzy:

  1. Jestem daleko w tyle z serialami, widziałam kilka odcinków Poltkary :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Plotkara <3 uwielbiałam ogladac ten serial, potrafiłam wciagnąć cały sezon w dwa dni :D

    OdpowiedzUsuń
  3. awkward. Mój ulubiony serial oglądam go do tej pory!

    OdpowiedzUsuń
  4. glądałam Glee, Vampire Diaries, The Pretty Little Liars ale w sumie ja po jakimś czasie wymiękam i za szybko się nudzę ^^ Awkward fajny :3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kolejna osoba wspomina o Awkward, więc jak znajdę trochę czasu to się z nim zapoznam :)

      Usuń
  5. Szczerze powiedziawszy poza Pretty Little Liars żadnego innego serialu nie oglądałam, za to ten mi się mega podoba, jestem na 4 sezonie i jest świetny, trzyma w napięciu <3 Książki nie czytałam, ale mam zamiar się z nią za poznać, dopiero wtedy będe wiedziała co ciekawsze :>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książka bardzo fajna na odprężenie. Tylko przez większość dziewczyny nie pracują razem (każdy rozdział jest poświęcony innej), a potem robi się trochę naciągane, ale lubię to czytać. Zaczęłam czytać, gdy w Polsce było 10 części i wszystkie pochłonęłam w dwa tygodnie.

      Usuń
  6. Joan oglądałam. Teraz śledzę Pamiętniki Wampirów. ;)
    Once upone time też jest świetny! Polecam :)

    I najlepsze The Big Bang Theroy, ale to może nie zalicza się do młodzieżowych...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pierwszy raz spotykam kogoś, kto też oglądał Joan! :)

      Usuń
  7. Oglądałam tylko Plotkarę, ale Twoja lista przyda się na ferie :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajne zestawienie, z chęcią polecę córkom. Oczywiście wielokrotnie oglądały nr 1 - 4, ale pozostałe nie są nam znane :)

    OdpowiedzUsuń

Nie bądź leniem, zostaw po sobie komentarz :)

Proszę nie SPAMUJ. Jeżeli napiszesz komentarz, na pewno odwiedzę Twojego bloga.