piątek, 12 grudnia 2014

#Grudzieńwsłowach: Sposób na zimowe dni

Kolejny tydzień i kolejny post napisany na grudniowe wyzwanie.

Jestem typowym zmarzluchem. Nie cierpię zimą wychodzić na dwór, chociaż w domu również bywa zimno. Stopy i dłonie marzną mi najszybciej i czasem nawet latem potrafię mieć je zimne.
Dzisiaj kilka sposobów na to jak przetrwać niskie temperatury i nie tylko ;)



1. Nie tylko cebula ma warstwy

O ogry też mi nie chodzi ;) Rada, którą na pewno słyszeliście mnóstwo razy, ubieraj na siebie warstwy. Może zamiast grubej kurtki, wystarczy troszkę cieńsza, a pod spodem sweter? Będzie nam o wiele cieplej.

2. Grube skarpety

Ubieram je najczęściej w nocy. Stopy i dłonie marzną nam najszybciej, dlatego powinniśmy o nie szczególnie dbać.


3. Pomadka

Każdą zimą usta strasznie mi pękają. Codziennie smaruje je milion razy pomadką i dzięki temu są odpowiednio nawilżone.

4. Ciepłe napoje

Gorąca herbatka to coś co zimą lubię najbardziej. Nie jestem wielką miłośniczką herbat, ale zimą piję je bardzo często.  Najlepiej z dodatkiem cytryny :)
Nie pogardzę również porcją ciepłego kakao lub czekolady.

5. Kocyk

Uwielbiam siedzieć pod kocem, oglądając mój ulubiony serial. Wieczorem zawsze nakrywam się swoim ukochanym pluszowym kocykiem i nie zwracam uwagi na pytania rodziny typu „Czemu nosisz pelerynę?” :)


Co robić w zimowe wieczory?

 

Oprócz walki z zimnem trzeba również umieć pokonywać nudę. Mimo wielu pomysłów na wykorzystywanie czasu, zdarza się, że czasem nie wiemy, co robić. Albo jesteśmy rozleniwieni, aby wykonać niektóre czynności :)

1. Seriale i filmy

Jeden z najprostszych sposobów na spędzenie czasu. Sama lubię obejrzeć sobie coś w piątkowy wieczór. Wcześniej pisałam już o kilku propozycjach serialowych. Może jedna z nich przypadnie Wam do gustu. 

2. Czytać książki

Ten sposób na spędzanie czasu uwielbiam. Czytanie jest moim ulubionym zajęciem. Dobra książka od razu sprawi, że zwykły, nudny zimowy wieczór będzie wyglądać o wiele lepiej.

3. Eksperymentować w kuchni

Mamy wolny wieczór, czemu więc nie przyrządzimy jakiejś nowej potrawy? Ja uwielbiam gotować tak samo jak jeść. Różnego rodzaju kuchenne eksperymenty mnie cieszą.

4. Własnoręcznie wykonane przedmioty

Nie chodzi tutaj tylko o robienie na drutach czy szydełku. Z wielu materiałów, które na co dzień mamy w domu, można przygotować coś wspaniałego. Skoro niedługo święta, czemu nie przysiąść na chwilę, aby przygotować kartki dla najbliższych?

A jak wy spędzacie zimowe wieczory?

4 komentarze:

  1. świetny plan :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Lista idealna, umili każdy zimowy dzień i wieczór.

    OdpowiedzUsuń
  3. Również jestem wielkim zmarzluchem, dlatego lista akurat dla mnie :) Ja najczęściej w zimowe wieczory sięgam po książki i po aparat :) Jeść również lubię, ale gorzej już z gotowaniem, gdyż jestem leniwa ;)

    OdpowiedzUsuń

Nie bądź leniem, zostaw po sobie komentarz :)

Proszę nie SPAMUJ. Jeżeli napiszesz komentarz, na pewno odwiedzę Twojego bloga.