sobota, 13 czerwca 2015

Zdążyć...

Od kilku dni dużo mówi się o nowym spocie Fundacji Mamy i Taty. Wiele osób ostro krytykuje tę kampanię. Nie widziałam jeszcze dobrej opinii na jej temat. Ja nie jestem jednak do końca negatywnie nastawiona na ten spot. Owszem był nieprzemyślany, ale jest w nim też trochę prawdy.


Najpierw zacznę od minusów spotu. Przede wszystkim rola kobiety została sprowadzona do rodzenia i wychowywania dzieci. Robienie doktoratu i kariery, zakup mieszkania, a potem domu oraz podróże są czymś, czego kobieta nie powinna mieć. Dlaczego? Dlatego, że jej zadaniem jest posiadanie potomstwa? Teraz mamy inne czasy niż kiedyś. Wiele mówi się o równouprawnieniu. Dlatego kobieta powinna mieć prawo decydować o swoim życiu, o swoim ciele. O tym, czy chce mieć dzieci, czy nie. Każdy ma swoje priorytety. Jedni chcą zbudować dom, inni rodzinę. Niech każdy robi, co chce.

Druga sprawa to wybór: kariera czy rodzina. Zazwyczaj ludzie uważają, ze nie można mieć wszystkiego. Nie jest to do końca prawdą. Owszem, że jest ciężko, by mając rodzinę, rozwijać się zawodowo, ale jest to możliwe. Jeśli chcemy coś osiągnąć i będziemy dążyć do celu, możemy wszystko.

Po trzecie, skoro możemy zdążyć zrobić karierę, mieć dom albo urodzić dzieci, to po wyborze drugiego, jak je wychowamy? Jeśli kobieta ze spotu nie rozwijałaby się zawodowo, pewnie nie mogłaby pozwolić sobie na zakup domu. Gdzie mieszkałaby z tymi dziećmi? W jednopokojowym mieszkaniu? Jak by się im żyło, czy musiałaby korzystać z zasiłku? Czy ledwo wiązałaby koniec z końcem? Na wychowanie dzieci trzeba mieć pieniądze i jest to fakt, któremu nie da się zaprzeczyć. Mamy rodzić dzieci, nie będąc pewni, czy zdołamy je wychować? Każdy, kto planuje mieć dziecko, chce zapewnić mu jak najlepszą przyszłość.

Na początku wpisu mówiłam, że w spocie jest trochę prawdy. Znajduje się ona w słowach: "Nie zdążyłam zostać mamą". Kobiety decydują się na dzieci coraz później i czasem niestety, ale jest już za późno. Spot miał na celu uświadomić nam, że czasem naprawdę możemy nie zdążyć zostać rodzicami. A o tym trzeba pamiętać.

9 komentarzy:

  1. Ten spot wywołał prawdziwą burzę i taki miał cel. Miał zmusić ludzi do zmierzenia się z problemem i głębszego zastanowienia. Co jednak każdy z niego wyniesie to zależy już od sumienia i tego co kto uważa za stosowne. :-) Cieszę się jednak, że takie tematy są podejmowane, bo to ważne aby uświadamiać społeczeństwo.

    OdpowiedzUsuń
  2. ja osobiscie sama sie bałam czy zdąrze jako ze mojego meza poznałam majac 26 lat a chciałam urodzic dziecko prze 30 :) udało się majac 29 urodziłam teraz mam 33 2 dzieci i wszystko przedmną;)

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja chyba nie widzę nic złego w tym spocie. Posiadanie dzieci to chyba najpiękniejsza rzecz, jaka w życiu może się zdarzyć i chociaż sama mam dopiero 19 lat, w przyszłości chciałabym mieć dzieci, najlepiej w wieku 26-28 lat.

    OdpowiedzUsuń
  4. Z jednej strony dobrze, że taki temat jest podejmowany, z drugiej... nie w takiej formie.

    Iris

    OdpowiedzUsuń
  5. Sama reklama niezbyt ciekawa..A akcja taka przeciętna,ale wywołała zamierzoną burzę,więc organizatorzy osiągnęli swój cel ;-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Niech się zmienią warunki w kraju to i kobiety chętniej będą rodzić dzieci. Burza jest bo faktycznie słabo to pokazali i to nie jest nasza wina (kobiety), że nie chcemy rodzić dzieci...

    OdpowiedzUsuń
  7. Przekaz miał być taki - w ciążę nie zajdziemy kiedy chcemy. Nie możemy być pewne, że pójdzie po naszej myśli...Młodsze kobiety z problemami z poczęciem dziecka mają większe szanse na sukces.

    OdpowiedzUsuń
  8. Wynn Las Vegas and Encore - the most detailed, luxurious and luxurious
    grade 5 titanium wiki › Wynn_Las_Vegas › wiki › Wynn_Las_Vegas Wynn Las Vegas benjamin moore titanium and Encore 출장샵 is the most expensive resort on the Las Vegas Strip. The Forbes Travel Guide Five-Star resort columbia titanium jacket showcases over 3100 hotel rooms head titanium ti s6

    OdpowiedzUsuń

Nie bądź leniem, zostaw po sobie komentarz :)

Proszę nie SPAMUJ. Jeżeli napiszesz komentarz, na pewno odwiedzę Twojego bloga.