wtorek, 14 kwietnia 2015

Jak radzić sobie z bólem podczas miesiączki?

Z własnego doświadczenia wiem, że ból podczas miesiączki może naprawdę utrudniać życie. Sama co miesiąc zwijam się z jego powodu i pierwsze dwa dni muszę przeleżeć w łóżku. Próbuję sobie z tym radzić, ale do tej pory nie udało mi się całkowicie wyeliminować bólu.

1. Idź do ginekologa.

To chyba najważniejszy punkt. Ból może oznaczać, że dzieje się coś złego, chociaż nie zawsze tak jest. Jeśli wasze miesiączki są uciążliwe, natychmiast odwiedźcie ginekologa. Jeśli nie macie jednak z tym problemu, również pamiętajcie o kontrolach u lekarza.

2. Leki

Coś, co chyba jest oczywistą oczywistością. Boli cię coś - zażyj leki. Tutaj chcę tylko przestrzec przed tym, by z lekami uważać. Nie bierzcie za dużo tabletek i nie mieszajcie ich ze sobą. Sama kiedyś prawie otrułam się lekami. Ból nie ustąpił, a ja czułam się jeszcze gorzej. Dlatego z zażywaniem leków trzeba uważać!
Oprócz tabletek przeciwbólowych i przeciwrozkurczowych, niektórzy ginekolodzy przepisują tabletki antykoncepcyjne. Sama brałam je przez trzy miesiące i ból był o ponad połowę mniejszy (mogłam w miarę normalnie funkcjonować).

3. Ciepło


Oprócz bólu brzucha, w czasie okresu mocno doskwiera mi krzyż i nogi. Poduszka elektryczna albo termofor bardzo mi pomaga. Niestety tylko wtedy, gdy ciągle mam go przy sobie. Wystarczy na chwilę odstawić ciepło, a ból wraca.

4. Masaż

Pomaga zarówno na brzuch i kręgosłup. Nie na długo, ale przynajmniej na chwilę potrafi ulżyć.

5. Spacer

Rzadko udaje mi się wyjść z domu, bo nie mam na to siły. Jednak spacer również mi pomaga.

6. Sen

Ostatnią z moich metod jest po prostu sen. Gdy zasnę na kilka godzin, często budzę się z o wiele mniejszym bólem.

Czy stosujecie jakąś z metod? A może macie jakieś inne?

6 komentarzy:

  1. aj po 2 ciąży na razie mam spokój z bólami;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja właśnie się męcze. Niby biorę hormony i ból jest znośny, ale nadal czuję pewien dyskomfort. Najlepiej u mnie sprawdzają się ciepłe kąpiele.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja najczęściej albo po prostu biorę leki albo leżę w łóżku i słucham ulubionej muzyki :)
    Jednak ostatnio ból jest coraz znośniejszy z czego się cieszę :)

    Jenssine.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. OsobiÅ›cie ciepÅ‚a nie polecam zbliżać do podbrzusza ani brać gorÄ…cych kÄ…pieli - warto by byÅ‚o o tym w poÅ›cie wspomnieć. No, nie wiem w jakim wieku sÄ… czytelnicy, ale pić alko też siÄ™ nie powinno, bo alkohol i ciepÅ‚o rozrzedzajÄ… krew. Nie, że od razu siÄ™ wykrwawicie, ale po co latać, co godzinÄ™ zmieniać podpaskÄ™, jak można co trzy? ☻

    A na okres - ja przez ponad dwa lata nie byłam w stanie zrobić nic podczas dnia pierwszego. Po prostu działały na mnie tylko jedne leki - Ibuprom SprintCaps (żadna nospa, za lekkie). Tzn. brałam je ze dwie, szłam spać i jak wstawałam to przez kilka godzin jakoś mogłam chodzić ^^ Teraz biorę Angilette (antykoncepcyjne) i jest dużo lepiej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, trzeba uważać i absolutnie nie można urządzać sobie gorących kąpieli! To może doprowadzić nawet do krwotoku.
      Mi nie pomagały nawet silne leki przeciwbólowe, które są wydawane na receptę.

      Usuń
  5. ja to wybrałam się do lekarza ginekologa na moje bolesne miesiączki, bo nie wyrabiałam na zakrętach. Porobił mi badania i okazało się że przyczyna tkwi w zaburzeniach hormonów. I przepisał mi tabletki antykoncepcyjne. Mówi, żebym się nie męczyła się z tymi krwawieniami to zapisał mi tabletki antykoncepcyjne o przedłużonym schemacie działania. Biorę je przez 91 dni. nie dość że skutecznie zapobiegają ciązy to mam krwawienie raz na kwartał. Bolesność też ustąpiła

    OdpowiedzUsuń

Nie bądź leniem, zostaw po sobie komentarz :)

Proszę nie SPAMUJ. Jeżeli napiszesz komentarz, na pewno odwiedzę Twojego bloga.