czwartek, 8 stycznia 2015

Rezonans magnetyczny

Dzisiaj parę słów o tym badaniu, które może być trochę stresujące. Sama bardzo się denerwowałam. Jak się okazało, nie było czym. Samo badanie nie jest straszne.



1. Jak się ubrać?

To chyba najczęstsze pytanie. Z tym, w co się ubrać, miałam niemały problem. Przede wszystkim nie wolno mieć na sobie nic metalowego (biżuteria, guzik od spodni, haftka od stanika etc.). O metalowych blaszkach w ciele albo aparacie na zęby trzeba poinformować lekarza, przeprowadzającego badanie. Z tego, co mi wiadomo, obecne blaszki w ciele są robione z tytanu, który nie przeszkadza w przeprowadzeniu rezonansu.
Do kabiny nie zabieramy również żadnych sprzętów jak telefon. Jeżeli mamy na sobie makijaż powinniśmy go zmyć.
Ja na rezonans ubrałam: legginsy, stanik sportowy (bez drutów i haftek), zwykła koszulka

2. Jak długo się czeka?

Jeżeli chcemy zrobić te badanie na NFZ, nie mamy na skierowaniu napisu „w trybie pilnym”, ani nasi znajomi nie pracują w szpitalu, na badanie poczekamy pół roku. Niestety, takie życie.

3. Ile to trwa?

Na to nie da się jednoznacznie odpowiedzieć. Zależy, czy mamy robiony rezonans całego ciała, czy nie. W moim przypadku rezonans kolana trwał 15 minut (chociaż czekałam 4h, aż w końcu będzie moja kolej).

4. Czy nie można się ruszać?

Tak, to jest prawda, ale spokojnie, można oddychać :) Mi czasem noga leciutko podskakiwała, ale nie zakłóciło to odbioru obrazu.

5. Czy jest głośno?

Po tym, co czytałam w Internecie, myślałam, że tam ogłuchnę. Jednak nie było tak źle. Dostałam słuchawki, które nie tłumiły za bardzo hałasu, ale dało się przeżyć.

Nic więcej nie przychodzi mi do głowy. Jeśli macie jakieś pytania, pytajcie w komentarzach!

10 komentarzy:

  1. Na szczęście nie miałam jeszcze okazji uczestniczyć w takim badaniu. Najgorsze i najbardziej przerażające są te terminy badań, że trzeba czekać na nie tyle miesięcy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Przerażające są te terminy badań :(

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja mam mieć tomografię, a kolejki w NFZ są przerażające.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja nie miałam, ale słyszałam, ze niezbyt miłe przeżycie taki rezonans :(

    OdpowiedzUsuń
  5. Kiedyś miałam, nic strasznego taka norma. Za to na Gastroskopii to już była panika.

    OdpowiedzUsuń
  6. Naszczescie nie mialam takiego badania.
    Bardzo fajny post :)
    Pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
  7. Niestety kolejki są największą zmorą. Na szczęście jest coraz więcej tego typu urządzeń i miejmy nadzieje, że badanie to stanie się jeszcze bardziej dostępne.

    OdpowiedzUsuń
  8. Badanie bardzo ważne i jedno z najdokładniejszych. Czy jest się czego obawiać? Moim zdaniem nie, przecież to nic nie boli. Oczywiście nie można się ruszać to prawda dlatego warto się bardzo dobrze ułożyć. Często w trakcie puszczana jest muzyka - jest wtedy przyjemniej i zagłusza hałasy rezonansu. Na https://carolina.pl/centrum-diagnostyczne/rezonans-magnetyczny/ zobaczcie więcej, też gdzie takie badanie warto wykonać.

    OdpowiedzUsuń
  9. Może zainteresuje Was także rezonans magnetyczny ceny warszawa: https://voxel.pl/lokalizacja/warszawa-koszykowa/ ? Słyszałam, że mają całkiem dobre terminy na takie badanie.

    OdpowiedzUsuń
  10. Dobry wpis. Warto przed badaniem zapoznać się z różnymi aspektami tego badania. Jeśli chodzi o głośność to nie ma takiego problemu jak często jest to opisywane. Ważne żeby nie brać nic metalowego w ubraniach. A przede wszystkim się nie stresować

    OdpowiedzUsuń

Nie bądź leniem, zostaw po sobie komentarz :)

Proszę nie SPAMUJ. Jeżeli napiszesz komentarz, na pewno odwiedzę Twojego bloga.